Miejmy czas dla ludzi tak szybko odchodzą......

Wiesz 12 lutego tak bardzo dojrzałem tak szybko dorosłem, chociaż myślałem, że już jestem dużym chłopcem. W kilka dni w kilka chwil zobaczyłem jak można gasnąć, jak można powoli przechodzić do innej rzeczywistości. Straciłem bardzo bliską osobę, straciłem osobę, która zawsze była ze mną i było to takie normalne. Teraz to odejście jest również normalne gdyż każdy z nas musi odejść jednak ja czuję się jakoś dziwnie i nie umiem powiedzieć jak.
Przez wszystkie chwile życia w całym zgiełku nie doceniamy tych wspólnych chwil. Bieg po nowe dobra kradnie nam chwile, które są ważniejsze niż nie jedno dobro materialne, które możemy sobie kupić za ciężko zarobione pieniądze.
Doświadczyłem tego teraz, przeżywam to mocno jednak, jaki będzie dalszy bieg nie wiem. Nie mogę powiedzieć, że będę robił zupełnie inaczej. Zrobię jednak więcej niż teraz, aby zachować chwile, które mają potem zupełnie inne znaczenie. Nie zdawałem sobie sprawy jak ważne są teraz zdjęcia i wspomnienia, do których do tej pory nie przywiązywałem większego znaczenia. Teraz wiem jak bardzo są ważne dla mnie.
Ostatnie chwile, które razem spędziliśmy były takim zadośćuczynieniem za to wszystko, co otrzymałem i dostałem i dobrze, że taki czas był i mogłem towarzyszyć powolnemu odchodzeniu.
Jan Twardowski powiedział " Spieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą"
Co to znaczy spieszmy się kochać, co znaczy kochajmy. W moim odczuciu samo puste słowo "kochajmy" nic nie znaczy, jeżeli nic poza tym słowem nie dajemy z siebie. Często powtarzamy na portalach społecznościowych ten cytat gdyż jak mi się wydaje dobrze wygląda, co jednak ze sobą niesie, jakie wartości.
Zmieniłbym w tym cytacie słowo kocham na słowa - Mam dla ciebie czas, chcę ci go poświęcić.
A wtedy cytat zabrzmiałby "Kochajmy czas, który możemy spędzić razem, w przeciwnym razie odejdziesz ja będę miał wtedy czas, tylko Ciebie już nie będzie".
Mam dla Ciebie czas, jestem z Tobą, rozmawiam z Tobą, cieszę się z każdego Twojego sukcesu. Prawdziwego przyjaciela poznasz wtedy, kiedy razem z Tobą cieszy się z sukcesu a nie tylko pociesza, kiedy upadniesz.
Kiedy widzisz, że życie biegnie nie tak a problemy torpedują Twoje życie to znak, że Twoje wnętrze nie zgadza się z tym, co robisz i w taki sposób komunikuję swój sprzeciw. Zatrzymaj się i popatrz w lustro. Spójrz na siebie inaczej, spróbuj siebie zrozumieć. Zadaj sobie pytanie:, O co mi tak naprawdę w życiu chodzi, kim jestem a kim chciałbym być?
Często oceniasz siebie po wyglądzie, po zawartości portfela lub po mieszkaniu, w którym żyjesz. Nie zadajesz sobie pytania, co jest dla mnie w życiu najważniejsze. W momencie, kiedy na Twojej drodze zobaczysz ogromną przeszkodę dopiero wtedy widzisz dotychczasowe bezsensowne życie. Życie w ciągłym biegu, naśladownictwo innych i zwracanie Twojej
uwagi na małostki.
Kiedy nadchodzi moment, w którym tracisz kogoś bliskiego a Twoje plany i marzenia legły w gruzach to wtedy nie jest koniec świata a nowy początek czegoś nowego. Dostajesz nową szansę na lepsze życie na bardziej świadome życie. Jeżeli tego nie zmienisz to następnym razem znowu w starciu z nową górą, która stanie Ci na drodze będziesz przeżywać to samo.
Uczyń swoje życie takim, jakie chcesz, możesz to zrobić. Kiedyś nie będziesz oceniany po bogactwie materialnym, ale po tym, co zostawisz w sercach bliskich. Wybór tylko i wyłącznie należy do Ciebie, chcesz mieć czy być.

Mój ojciec zostawił w moim sercu same cudowne wspomnienia i mądrości, które w nim zostaną.

Komentarze

Popularne posty