Jak żyć.............?

Kiedyś w gorącej kampanii wyborczej jeden z obywateli a potem zwolennik jednej z partii powiedział a raczej zadał premierowi pytanie - Jak żyć Panie Premierze? Nad takim pytaniem zastanawiamy się każdego dnia oglądając wiadomości, zadajemy to samo pytanie w dniu wypłaty. Pytamy wtedy jak  mamy żyć.
 Każdego dnia szukamy sposobów i nowych możliwości, które pozwolą nam lepiej żyć. Poszukujemy recepty, szukamy nowych wskazówek, które pozwolą odnaleźć klucz do szczęścia. Szukamy wskazówek w mądrościach wschodu, czytamy wartościowe lektury a wszystko, po aby odpowiedzieć na pytanie: Jak żyć?
Szukanie po omacku zabiera nam wiele czasu, którego potem brakuje. Doba ma tylko 24 godziny i nic tutaj nie jesteśmy w stanie wydłużyć. Jak każdy tracę czas przez to moje wpisy pojawiają się od czasu do czasu, za co bardzo przepraszam. Niech to będzie moje wytłumaczenie mojej długiej nieobecności.
Nie ma jednej metody, nie ma wynalazku, który  pozwoli nam odpowiedzieć na pytanie: Jak żyć? Znalazłem jednak ostatnio dekalog św. Jana XXIII, który w dziesięciu prostych wskazówkach pokazuje nie jak żyć, ale jak żyć, aby to życie przeżyć w większej radości i szczęściu. Tego właśnie szczęścia szukamy tak często w życiu, a w Internecie po wpisaniu hasła szczęście wyświetli nam się 9 320 000 odpowiedzi. Po tylu odpowiedziach wydawałoby się, iż powinniśmy znaleźć szczęście.

A jakie to rady św. Jana XXIII  

1.Dzisiaj postaram się żyć wyłącznie dniem dzisiejszym. Nie muszę rozwiązać teraz wszystkich moich problemów.
2.Dzisiaj będę uprzejmy i nikogo nie będę krytykował i nikogo nie będę pouczał jak i nie będę nikogo dyscyplinował oprócz samego siebie.
3. Dzisiaj będę szczęśliwy, bo po to zostałem stworzony, aby być szczęśliwym nie tylko w przyszłości, ale i teraz.
4. Dzisiaj przystosuję się do okoliczności, jakie przynosi mi dzień dzisiejszy. Nie będę starał się go przystosować do moich planów.
5. Dzisiaj przeczytam coś wartościowego, czegoś nowego się nauczę. Ciało potrzebuje jedzenia, tak samo paliwa potrzebuje nasza dusza.
6.Dzisiaj zrobię coś dobrego i nic nikomu o tym nie powiem.
7. Dzisiaj zrobię coś, czego bardzo nie lubię, jeżeli będzie to nieprzyjemne dla mnie nikomu o tym nie powiem.
8. Dzisiaj zaplanuję swój dzień. Mogę go nie wypełnić, ale będę starał się panować nad pospiechem i niezdecydowaniem w tym, co mam teraz robić.
9. Dzisiaj będę wierzył, że opatrzność czuwa nad moim życiem  i nie pozwoli  wyrządzić mi krzywdy.
10. Dzisiaj nie będę się bał odczuwać radość, odczuwać piękno i wierzyć w dobroć.

Więcej słów nie potrzeba, należy tylko mądrze z nich korzystać.


Komentarze

Popularne posty