Tego nie dowiesz się w szkole. Część 1

XXI wiek to czas informacji. Informacja ma swoją cenę i wartość. Najlepiej sprzedające się informacje to te historie, które pachną sensacją, tragizmem oraz wszelkie dramaty, które dotykają ludzi.
Można powiedzieć im gorzej tym dla informacji lepiej. Taka gorąca wiadomość może być szybciej i lepiej sprzedana. Taka wiadomość pozwala zaistnieć w mediach.
Dzisiejszy człowiek jest dużo lepiej wykształcony i przygotowany do życia niż jego poprzednicy. Przyswajamy dużo informacji czytając gazety, oglądając telewizję czy słuchając radia. Potrzebujemy informacji podanej szybko w postaci małej pigułki, w której mamy wszystkie potrzebne informacje. Dostajemy tyle informacji, że sami nie wiemy, co z nimi zrobić i jak je zinterpretować. Taki jest jednak człowiek taki jestem i ja i Ty drogi czytelniku.
Dysponując takim zasobem wiedzy, chcemy się tą wiedzą dzielić z innymi. Często okazuję się jednak, że płytka wiedza, którą otrzymaliśmy za pomocą pigułki informacyjnej jest niedostateczna, aby się tą wiedzą dzielić z innymi. Wielokrotnie nasza interpretacja jest mylna i bardzo rozmija się z prawdą.
Wypowiadamy słowa, wylewamy morze słów, które nic nie znaczą, nic nie wnoszą nowego w nasze życie. Mówimy bez konkretnego celu.
Właściwa komunikacja polega na wypowiadaniu słów, które chcemy powiedzieć Wiedząc o tym, co chcemy powiedzieć musimy wiedzieć jak to powiedzieć, aby osiągnąć cel, który oczywiście mamy w głowie.
Słowa mogą przynieść wiele korzyści, ale mogą i przynieść dużo złych emocji. Nie koniecznie gorące słowo, gorąca wiadomość musi przynieść korzyści, takie słowo może zranić mocniej niż najbardziej ostry nóż.
Uważajmy, więc na słowa, uważajmy na to, co mówimy czasami cisza i niewypowiedziane słowa są lepsze od strumienia raniących i niszczących słów.

Pamiętajmy wiec nim coś powiemy zastanowimy sie, co chcemy powiedzieć potem ustalamy strategię jak to powiedzieć a potem mówimy zgodnie z planem, który wyznaczyliśmy dążąc do wyznaczonego wcześniej celu.


Komentarze

Popularne posty